dinsdag 2 februari 2021

Paper Flowers op z'n mooist....


Och wat is het toch heerlijk om iemand in de bloemen te mogen zetten met deze 
Elizabeth Craft Designs Paper Flowers
Iedere keer probeer ik jullie te inspireren en dit keer had ik de nerfjes met de Zig Marker bedacht.
Frisse lente uitstraling zoals te zien op de verpakking van deze ECD 1776 Floral -4-


Soft Finish Cardstock is de combinatie hierbij... door het mooie relief  vangt het net wat meer inkt en geeft een prachtig kleur-effect. Het opbollen van deze bloemen is dit keer *droog* gedaan.
Dit doe je na het blenden van de inkt, in mijn geval Distress Inkt 
Kogeltools... breken zachtjes het papier,.... door vaker dezelfde moves/bewegingen te maken en de druk op te voeren van zacht naar meer druk zul je merken dat het mooi bol gaat worden ... gebruik wel een fijne foam mat,.... bv die van Nellie Snellen.


Een 9 delige set... die schitterend is voor de vele bloem soorten zelfs de roos kun je hiermee maken.
De speelse bessen, of knopjes..... maar net hoe je het wilt zien verrijken je toef bloemen.
Het blad met de mooie nerven geven de lijnen aan om te rillen,... of moduleren...  na het iets opbollen.
en die kleine rondjes, die gebruik ik voor de bloemen hartjes.... soms 1 laagje met al ECD tape erachter, en 3 a 4 laagjes op elkaar plakken is dan tof... ook iets opbollen kan met foam erachter voor het verhoogde effect..... hier een mooie parel druppel gebruikt.



4 opmerkingen:

Jolanda Etman zei

Wauw, prachtige kleuring Anita

Pouwla zei

Prachtig! En goede uitleg Anita! Ik ga ermee aan de slag.

Ju@nita zei

Zo geweldig gemaakt weer jij bent daar echt een expert in papier in jouw handen, inkt en diverse materialen erbij en jij maakt de allermooiste creaties.Ik heb nog nooit iets uit jouw handen gemaakt zien worden wat niet mooi was. Voor mij mag je ons nog heel lang met al jouw moois verrassen want dat doe je keer op keer.Ik houd van jouw werk Aniet.

JanniedenButter zei

Je bloemen zijn weer geweldig mooi Anita!!!
Wat een prachtige kleuren zijn dit ,net echt!
Liefs Jannie