dinsdag 9 februari 2021

Valentijn roosjes

 Wees voorbereid op 14 februari... want dan is het Valentijn.

En dan geven we het liefste de LIEFSTE rode rozen .....toch!



Hier alvast voor jullie geplukt met de Florals uit de Paper Flower Collectie van mijn hand.
Ja lieve mensen ook roosjes kun je ermee maken,... hier 2 varianten, let op het hart van de bloem.


Men neme Elizabeth Craft Designs Paper Flowers uit de 1ste collectie....

ECD 1773 Florals -1- 
ECD 1776 Florals-4-
ECD 1777 Strawberries


Laat deze foto's jou inspireren bij het maken van jou roosjes
Blend met jou favoriete kleur rood..... 
ik heb Victorian Velvet -Fired Brick-Aget Mahocany gebruikt

Zet je bendingtool iets schuin tegen de bloemenrand en dmv rond draaiende bewegingen over de bloem van licht naar steeds iets meer aanzet.... krijg je tot 33 deel deze kleur op je 1 ste bloemblad.
Pak Fired Brick erbij en 2/3 blend je de rand en laat het mooi overvloeien ... werk niet te nat.... en zet ook niet gelijk je blendingtool op je bloemblad... draai eerst het opgenomen inkt op je glasplaat/craftsheet tot hij mooi verdeelt is over je foam....


Hierboven het rozen knopje.... 
Als je het bloemblad op kleur heb en opgebold heb met je kogel tool tot de juiste vorm, gaan je hem plakken,... ieder bloemblad heb ik vastgeplakt dmv een houten prikker en deze Tacky Glue.
Speel ermee, zo leer je het effect.... en wil niet gelijk perfect.... daarna gaat het blad eronder geplakt... deze komt uit de nieuwste Florals, 1 van de kleinste bloemen die met het gaatje erin.
Zo zie je dat het combineren is..... tot de bloem die jij wil.


Hier zie je mijn gestanste voorbeelden en hoe meer bloemblaadjes hoe groter en voller de roos.
Het ene hart is een stukje dubbel gevouwen SFC die ik op kleur heb geblend.... die rol je tot een knopje... heel simpel. dit strookje is ongeveer een kleine cm hoog en 1.5 cm breed en vormt het hart van de bloem.
Ook kun je een pincet gebruiken, hier de zilveren, met een echte punt... hier rol ik de uiteinde van het bloemblad iets om.... 


Door om en om in model en grote te gaan werken word je roos opgebouwd tot bv 2 maatjes en 2 rozen knopjes....  het opbollen kan met div toolsets gebeuren..... ik werk hier met droog SFC maar je kunt ook het heel licht bevochtigen na geblend te hebben op de ....achterzijde een nevel van de minimister is bijna voldoende.... iets laten intrekken en dan druk gewijs met je rond tool druk je de rozenplooien erin.


Rozen, met al snel resultaat..... om gewoon wat blaadjes te stansen, te kleuren en op te bollen.
Het om en om in elkaar plakken van model en de bloemblaadjes verspringen ook... inkeping om en om... zo krijgt het een mooie vorm en word het een echte roos.....

Morgen komt mijn projectje erop, zodat jullie vandaag al heerlijk kunnen oefenen...met de gaafste bloemen stansen met vele mogelijkheden.


5 opmerkingen:

JanniedenButter zei

Superrrrrr mooi zijn je rozen Anita!!!
Ze zijn net echt,prachtig zijn ze.
Dankjewel voor je voorbeelden.
Dat ga ik proberen te maken.
Groetjes Jannie

Jolanda Etman zei

Prachtig

roelie zei

Prachtige rozen zo en goede uitleg anita ik heb nummer 1 nog steeds niet in mijn bezit nog maar die komt nog

Mies zei

wat zijn weer prachtig Anita, dank voor je uitleg.

Astrid zei

Krijg maar niet genoeg van deze post,, vind de roos zoooo mooi, maar helaas wat ik ook probeer, krijg het niet voor elkaar. Dat hart lukt mij voor geen meter helaas. Dus ik hoop maar dat je voor je volgend serie een kant en klare roos ontwerpt :-) Iets om naar uit te kijken hebben we dan weer.
Lieve groetjes Astrid