zondag 28 februari 2021

Op verzoek en wij draaien

 


Kreeg zoveel berichtjes van Aniet, hoe kleur je toch en welke inkt.... lijm, tools enz enz...
En laat ik jullie nu eens vertellen dat ik een heerlijk nieuwtje heb voor jullie....
Kijk gezellig mee naar de collage foto's die ik genomen heb vandaag voor jullie.


Ik heb een schitterend palet aan  76 Versa Color miniboxjes en dat is genieten want deze kleuren zijn totaal anders als bv de Distress . Er zitten echte Floral kleurtjes binnen zo zacht en zo prachtig dat ik voor jullie ze extra op de foto heb gezet. Wil je nu alle kleurtjes van dichtbij zien kijk dan even bij Nellie Snellen 
Ook de Dabbers hebben zo hun voordeel bij het blenden van kleineren opperflaktes....nu gebruikte ik die al even maar hoe tof ik heb nu een opruim box speciaal voor mijn  40 Dabbers zodat ik het goed kan opruimen en in gebruik werkt dit wel heel erg fijn .


Hoe fijn kun je er nu bij om bv de bladeren op kleur te krijgen,... ik gebruik hier in ieder hoekje de dabber en met laagjes bewerk ik het blad... gebruik hierbij 3 hele mooie tintjes van de VersaColors 
Eerst het groen, iets bruin en een vleugje Ash Rose en die is me geweldig.... 


Stapjes, stans alle ECD 1842 Florals -6-  meerdere keren uit, ik heb vb van alle stansjes 2 keer voor 1 bloem uitgestanst.... Wil je de bloem voller, stans dan 3 keer uit.

Bewerk met je dabber en Ash Rose VersaColor de bloemen, 

Minimister licht bevochtigen aan voor of achterkant. even in laten trekken wat tellen op een keukenpapiertje..... en dan op je foam mat opbollen en bewerken... ik *breek* eerst het Soft Finish Cardstock met bv een kogel tool en dan met de loops maak ik die rok langs de bloemen randen.

Dit kan ook met een kleinere ronde tool.... pas op nat papier is eerder beschadigt....dus te nat, dep even droger en niet te ruig opbollen nu.... maar met wat plezier en liefde.


Lijm, na vele vragen laat ik jullie nu een fles zien die perfect is en ook nog leuk in prijs,...
Hij is vet, geen waterige lijm maar precies goed om je bloem op te bouwen, losse bloembladeren steken perfect en dat zocht ik.... Heb ook een deel in een flesje met fijne punt gedaan en dat lukt voor heel fijn werk...... dus nu 1 grote fles en de fine tip fles.... 
HIER kun je ze beide vinden om het nog leuker te maken.


Kijk en probeer met je ECD Soft Finish Cardstock 240 gram of 300 Gram de Florals te maken.
Zelf ben ik van de 240 gram, die zet ik heel veelzijdig in maar 300 is weer te gek als basis voor een kaart....lekker stevig en dat siert je werk....
Hieronder de bloemen zoals ik ze geweldig vind.... de stans maakt div soorten bloemen en daar hou ik zo van.... Rozen-Ranonkels-harten bloemen-Pioen Rozen- of net wat jij erin ziet... combineren van div bloemen is nog leuker...... Ik ga ze deze week weer verwerken, en hoop dat ik jullie weer kon inspireren met deze mooie stappen vol kleur..... 


Of..... toch nog een knopje van 2 kleinste florals in het hartje...... zie hieronder !





6 opmerkingen:

gerrie zei

hij mag er weer wezen anita prachtig

Original handmade by Janneke zei

Bedankt voor deze leuke workshop Anita!
Hoop dat je spoedig weer ‘live’ kan gaan.

Groetjes Janneke

Ellen zei

Prachtig Anita...heel mooi gedaan!
Groetjes Ellen

JanniedenButter zei

Superrrr mooi Anita! dankjewel voor de lessen.
Wat zijn je bloemen weer prachtig.
Groetjes Jannie

Astrid zei

Okay, ik geef het toe! Ook ik ben verslaafd aan de Florals. Er komt geen kaart of projectje meer van tafel zonder de mooie bloemen. Dank je wel hiervoor, en ook weer dank voor deze uitgebreide uitleg.

anita01 zei

Och wat geweldig , heb jullie met heel veel plezier gelezen,.... dank jullie wel,

De nieuwste Florals by ECD komen as week binnen naar verwachting dus super fijn....

Warme Bloemen groetjes,
Anita