zaterdag 13 maart 2021

Rozen om te plukken

Kreeg vorig jaar een boeket rozen zo mooi en in 2 kleuren.... van een hele lieve buuf.

En tja daar wilde ik wel mee aan de slag maar dan met mijn eigen collectie 

Paper Flowers by Elizabeth Craft Designs 


Neem jullie heel graag mee met de stappen die ik voor jullie op de kiek heb gezet....

ECD 1773 Florals -1- 
ECD 1777 Strawberries
ECD WT01 Reminiscence No.-1-
Reminiscence The Book 
Glasglitters 


Stans de Florals uit het mooie Soft Finish Cardstock en bewerk de goede kant met het mooie reliƫf .
De basis kan met de ronde tool en de donkerste kleur met een dabber... net de randjes licht aanbrengen voor een mooi effect.
Met de toolset bol je de bloembladeren op en de fijn puntige pincet plooi je mooi rond... en dan de nerf aanbrengen, dit werkt echt zo tof..

Rozen om te maken met de Florals -1- is een van de opties maar het kan ook heel goed met andere florals uit deze ECD Collectie. Ik heb ze eerst bewerkt met mijn Distress Inktjes en een dabber.
Nadat ze opgebold zijn nog een vleugje inkt extra in de donkerste kleur...inkt .
En dan zoals hierboven, ga je het midden van de roos maken dmv knippen van de bloemblaadjes.
2 bloemblad rol je op en zet je vast met Tacky Glue... de 2 overige bloemblaadjes rol je eromheen en met je pincet krul je ze in model...ook weer met wat lijm vastzetten en even apart leggen om goed te drogen.

Naast het mooie blad wat bij de Strawberries zit heb ik ook gemixt met een ander blad...hier gaat het even om het effect van div bladeren om nog mooier alles uit te laten komen.

Ik bol op met div toolsets.....en maak gebruik van het model en de inkepingen van de bladeren,... 

Bij vele zijn er ook geemboste nerven te zien, die als leidraad fungeren 



Alles in model en droog.... dan knip ik van het knopje die in het midden van deze roos komt een klein stukje af, anders is het zo hoog....*foto 1* Ik heb Nellie Snellen lijm in een flesje , en deze Tacky Glue is vet en dik maar goed te doen.... in het flesje.... hierin blijft de knop perfect zitten en droogt transparant op.... Losse bloembladeren maken evt de roos voller....zie laatste foto.

Ik werk enorm graag met SFC in combinatie met het mooie ECD WashiTape en het mooie 
Designs Reminiscence The Book helaas uitverkocht bij ECD.EU


Klein verhaaltje, mijn1ste bloemen hadden al een mooie randje,.... dan praat ik wel over de aller 1ste bloemen z'n 15 a 20 jaar terug denk ik..... en die randjes kwasten ik met lijm, en gingen door de grove suiker.... de tijd staat gelukkig niet stil want ook ECD heeft Silk Microfine Glitters in heel veel kleur...en ook dat werkt prachtig.....


5 opmerkingen:

JanniedenButter zei

O Anita wat heb je weer een geweldige les gegeven!
Je bloemen zijn superrr mooi,prachtig met het glitter.
Dankjewel voor de uitleg ervan!.
Groetjes Jannie

Astrid zei

Wat ben je toch een kanjer met al die mooie bloemen! Helaas krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om een mooie roos te maken, maar oefening baart kunst, en de aanhouder zal winnen! Dank voor de uitleg Anita.

Marja Sch zei

Wat een super mooie rozen heb je gemaakt Aniet. En geweldig die uitleg. Groetjes Marja

Ditta zei

Schitterende rozen!! Zo mooi van kleur!!
Dinsdagmiddag gaan we weer proberen om ook zulk mooi resultaat te krijgen.
En met deze foto's moet het ons toch gaan lukken....
Groetjes Ditta

anita01 zei

Zo heerlijk nagenieten bij jullie leuke berichtjes, dank jullie wel en.....

Ook ik probeer soms even een kleur of model maar gaat ook niet altijd zoals het moet maar je word er wel steeds handiger in dat is zeker dus veel plezier hoor.... en dank jullie wel.