dinsdag 21 februari 2023

Paper Flowers in alle glorie

 


Wat was het grandioos en leuk, de Live van Karan maandag...
Maar liefst 3 blokken van een uur en 3 verschillende Paper Flowers.
Ja ik ben dan trots hoor, mijn eigen ontworpen Florals die ik mocht ontwerpen voor Elizabeth Craft Designs samen met onze Joset.

En Karan ging ermee aan de slag op haar eigen Facebook groep


De Florals die we gingen maken :

ECD 1842 Florals-6-
ECD 1843 Florals -7-
ECD 1952 Florals -16-

ECD Soft Finish Cardstock *Anita's Choice* 240 gram


Normaal gebruik ik Kidsglue of Tacky Glue super thick
Maar ook bij kransen bv deze fijne Sizzix lijmgun. Ik heb er een steun bij dat als ik mors.... dan kan het opgevangen worden op het plateau .


Dit keer alle mooie Distres & Oxide inkten van Ranger gebruikt op het schitterende ECD Soft Finish Cardstocl 240 gram.
Dit heeft een mooi relief aan de ene zijde en onderzijde is glad voor fijn lijnige stempels en teksten
Je kunt nadat de Florals zijn gestanst...... de bloemen blenden met inkt. De ranger tool-blending borstel of vingersponsje zijn hierbij te gebruiken...


Na blenden van kleur ga je moduleren met je favoriete tools op een foam matje... niet te hard en zeker niet te zacht...
Nu kun je ook eerst de achterzijde met een minimister nat spuiten/misten... op een keukenrolpapiertje even in laten trekken en dan via de achterzijde de florals moduleren/in model brengen met een kogeltool bv.... vele mogelijkheden toe te passen.


Hier de Floral die als een Pioen roos zijn opgebouwd,... 3x3 laag's.
Hieronder nog bewerkt met een pasta en heel licht de ECD Silk Microfine Glitter erover.... ECD Cool Diamond heeft een blauwe kleur-toon en Warm Diamond een goude toon... voor de warmere tinten...en tja dit is schitterend en subtiel glittertje, zie hieronder...


Laat ze maar stralen de Florals -7-
Ik gebruikte meer tinten distress inkt
Fossilized Amber-Wild Honey-Dried Marigold
De florals licht vochtig in model gebracht door de uiteinde naar elkaar te knijpen tot een punt....en ja ik gebruikte Prills...
Dit zijn kleine balletjes in een potje, div kleurtjes in te krijgen en zijn echt gaaf als hart van deze zonnenbloem


Opvangbakje...heb ik al vele jaren, met zń dopje erop, handig dus!


Hoop dat jullie genieten van de vele foto's en wil je dit nu live zien en nog heel veel meer...kom dan naar de beurs,... 31 maart en 1&2 april zie vorige posten.


Mooi he,... ik ga ze gebruiken bij een heerlijke warme Groet, een kaart dus of.... toch een kransje.... we gaan het zien.



Geen opmerkingen: